Statistiky jsou neúprosné. Statistiky České obchodní inspekce uvádějí, že prodejci ojetých vozů v 57 procentech případů neuvádí skutečný stav najetých kilometrů nebo informaci o tom, že vůz byl bouraný. Výrazně lepší je situace u velkých autobazarů, které vozy prověřují a problémové vozy ještě před výkupem odhalí.
Nejrizikovější jsou vozy, inzerované a prodávané soukromým prodejcem, ty mívají navíc atraktivní cenu. Zpravidla se jedná o individuální dovozy ze zahraničí, kdy se servisní historie téměř nedá zjistit a prostor pro manipulaci s najetými kilometry je velký.
Ke koupi každého vozu se doporučuje vzít mechanika, není-li to z nějakých důvodů možné, lze domluvit návštěvu a prohlídku v autorizovaném servisu. Při posouzení by se měl zaměřit na aktuální technický stav vozu s přihlédnutím k deklarovanému počtu ujetých kilometrů. Je rozdíl, zda někdo s vozem jezdil na služební cesty po evropských dálnicích nebo třeba jen po Praze a okolí. Při kontrolní jízdě zbystřete, jestliže uslyšíte podezřelé zvuky mechanického původu z motoru nebo převodovky. Pozornost věnujte i podvozku, tlumičům a ložiskům nábojů kol.
Velký problém nastává, jestliže je původní majitel vozu v exekuci. Vůz může prodat pouze se souhlasem věřitele i soudu, platba se hradí exekutorskému úřadu. Jinak jde o poškozování věřitele a exekutor vůz novému majiteli zabaví.
Pozornost věnujte kupní smlouvě, především identifikaci účastníků smlouvy, předmětného vozu, co nejpodrobnějšímu popisu jeho technického stavu, dohodnuté ceně a formě úhrady. Na převod vozu v registru vozidel je deset dní. Mohou přijít oba, prodávající i kupující, je možné, že převod zajistí jeden z nich s Plnou mocí toho druhého. K žádosti o převod je třeba doložit protokol o evidenční kontrole vozu a doklad o povinném ručení, takzvanou zelenou kartu.