Kdo by nechtěl nakoupit dárky za polovinu, ještě k tomu přímo před Vánoci. Nejen na Black Friday, ale i během dalších sezónních výprodejů, nastane davové šílenství. Otázkou ale zůstává, zda to není jen lež. Mnoho známých obchodů slevu počítá trochu jinak, než tvrdí. Procenta totiž nejsou vždy počítány z původní, ale z nejvyšší historické ceny. Ve výsledku se tedy sleva neblíží své uvedené podobě. Důležitým krokem pro nákup, který se opravdu vyplatí, je kontrola cen. Prohlédněte si na internetu, kolik co stojí v různých prodejnách. Možná budete překvapeni, jak moc předražení určití prodejci jsou.
Existuje psychologický termín označující, jak se obchodníci snaží ovlivnit zákazníky k mnohonásobně větší koupi. Zmíněný fenomén se nazývá “The Target Effect”. Jeví se to velmi příznivě, když Vám e-shop poskytne dopravu zdarma, pod podmínkou nákupu nad jimi zvolenou částku. Vede to k tomu, že si nekoupíte jednu věc, pro kterou jste přišli, ale skončíte s mnohem více položkami, jen pro naplnění uvedené podmínky. S podobným trikem se můžete setkat v kamenných obchodech. Původně míříte pro určitý výrobek, než ale projdete celý obchod, máte v košíku deset dalších. Stačilo udělat reklamu na jednu věc a ty další jen nenápadně vystavit.
Největší slevy probíhají ve slavných obchodních řetězcích, které vyrábějí zboží po tisíci kusech. Výroba neprobíhá vždy zrovna eticky. Takže přestože zlevňují, stále na tom vydělávají. Tyto firmy se věnují více kvantitě, vyvolávají v člověku pocit, že potřebuje víc. Proto se vyplatí rozmyslet si, co opravdu potřebujete. Nenechte se zmanipulovat tím, že nikdy jindy už něco tak levně neseženete.
Může se lehce stát, že pod tlakem slev skončíte s desítkami položek, které nepotřebujete vy, ani vaši blízcí. Pokud se však nenecháte zmást klamnými propagacemi, můžete opravdu pořídit kvalitní dárky za super cenu.