Asi není žádným tajemstvím, že zvláště mezi malými a středními podnikateli je metodika SEO velmi oblíbená. Je to jeden ze způsobů, jak dostat svou firmu do povědomí široké veřejnosti a zvýšit si tak množství potenciálních zákazníků a v konečném důsledku i zisk.
Jednou z nezbytných součástí této metodiky je pak analýza klíčových slov. Mnozí ji však považují za zbytečnou. Koneckonců slouží především k tomu, aby se zjistily nejvyhledávanější slova a fráze v souvislosti s daným oborem. A valná část lidí si myslí, že to je zbytečné, neboť oni sami dokážou poměrně přesně odhadnout, jaké termíny jsou nejvíce vyhledávány.
To je ovšem pouze velmi povrchní pohled na věc, který navíc může celou snahu zmařit. Nesmíme totiž zapomínat, že celá metodika stojí právě na znalosti toho, která slova jsou nejvíce vyhledávána. A pouhý hrubý odhad v tomto případě nestačí.
Zde je totiž třeba nejen vědět, zda je daný výraz často vyhledávaný, ale také jak často je vyhledáván v porovnání s ostatními. Jen tak se totiž můžeme správě rozhodnout, které klíčové slovo či slova použijeme pro získání maximálního efektu.
Nelze totiž zapomínat, že celý proces není zrovna levný. A není divu, koneckonců je zde spousta věcí, které je nutno udělat, a především mnoho lidí, kteří jsou tím zaměstnáni a kteří požadují pravidelnou výplatu podle svých výkonů a pracovních smluv.
Asi největší položku pak představují písaři, kteří píší podpůrné články, které mají za úkol zvýšit popularitu klientova webu. Dělá se to tak, že se napíše poměrně velké množství článků, které obsahují jak přímý odkaz na klientovu internetovou stránku, tak zároveň i dané klíčové slovo či slova. Jejich účelem je přesvědčit vyhledávače, že se v souvislosti s daným výrazem o tomto webu hodně mluví. Tím pádem se podle vyhledávače bude jednat o relevantní odkaz, který bude v seznamu výsledků na vyšší pozici.
Jak je vidět, k tomu, aby tato metodika fungovala, je potřeba, aby byly přítomny všechny její části. Jen tak bude možné dosáhnout maximálního efektu.